Marathon traject

Bij veel lopers staat het marathonavontuur wel op het verlanglijstje. “Een marathon lopen wil ik ooit een keer doen”. “Maar nu even niet,” kun je er vaak wel achter denken. De meeste mensen weten namelijk dat een marathon een goede voorbereiding vraagt. Veel trainingsarbeid en extra aandacht voor ontspanning en voeding horen daar natuurlijk bij.

 

Juist in een druk bestaan kan het trainen voor een marathon echter een welkome afwisseling zijn om het hoofd leeg te maken en aandacht te hebben voor je lijf en je gezondheid. Een goed trainingsschema is hierin onontbeerlijk. Het is zowel  een houvast, als een stok achter de deur om de deur uit te stappen en te gaan lopen.

 

In mijn coachingstraject maak ik gebruik van de Sportrusten aanpak van Koen de Jong en Stans van der Poel. In het boek ‘Ik Hardloper’ beschrijven zij hoe je recreatief een halve of hele marathon uit kunt lopen met als langste training respectievelijk 10 en 14 kilometer! Deze ongewone aanpak, de meeste trainingsmethodes gaan uit van enkele duurlopen van 30 en 35 kilometer, zorgt ervoor dat de trainingsduur beperkt blijft en daarmee de benodigde tijd voor herstel juist veel aandacht krijgt.

 

Mocht je geïnspireerd zijn geraakt en willen weten of een halve of hele marathon iets voor jou is, neem dan contact met me op!